- Szczegóły
- Odsłony: 20584
Oferta rad pedagogicznych, przygotowana przez ODN w Słupsku powstała w oparciu o wnioski i rekomendacje wynikające ze sprawowanego nadzoru przez Pomorskiego Kuratora Oświaty w r. szk. 2017/2018, a także szczegółową analizę ankiet ewaluacyjnych ze szkoleń. Uwzględnia ona również kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019:
- 100 rocznica odzyskania niepodległości – wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów.
- Wdrażanie nowej postawy programowej kształcenia ogólnego. Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
- Kształcenie zawodowe oparte na ścisłej współpracy z pracodawcami. Rozwój doradztwa zawodowego.
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
- Zgłoszenia na szkolenie rady pedagogicznej prosimy nadsyłać najpóźniej miesiąc przed planowanym terminem formy doskonalenia.
- Formularz zgłoszenia prosimy przesyłać faksem: 59 84 23 567, bądź e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Formularz zgłoszenia na radę pedagogiczną: do pobrania plik WORD
- Rada pedagogiczna może trwać 2-4 godziny dydaktyczne i uzależnione jest to od tematu szkolenia i liczby uczestników.
- Odpłatność: 120 zł za 1 godzinę dydaktyczną.
Oferta szkoleniowa dla rad pedagogicznych
OPIEKA, WYCHOWANIE, PROFILAKTYKA
- Praca z dzieckiem z rodziny dysfunkcjonalnej w przedszkolu i szkole.
- Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.
- Sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów. Sztuka mediacji.
- Efektywne lekcje wychowawcze.
- Zażywanie środków psychoaktywnych przez dzieci i młodzież. Strategie zaradcze.
- Predyspozycje a umiejętności nauczyciela w procesie dydaktyczno-wychowawczym .
- Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych - skuteczne metody działań wychowawczych w szkole.
- Umiejętności interpersonalne nauczyciela w pracy z rodzicami.
- Umiejętności interpersonalne nauczyciela w pracy z uczniami.
- Psychologiczno-socjologiczne aspekty cyberprzemocy. Patostreamy.
- Praca z uczniem niedostosowanym społecznie.
- Kształtowanie postaw - przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.
- Efektywna współpraca z rodzicami.
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA
- Trening kreatywności dla nauczycieli przedszkoli. (minimum 3 h)
- Moje dziecko uczy się języka obcego - najczęściej zadawane pytania.
- Nowa podstawa programowa - planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej na I etapie edukacyjnym.
- Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej w edukacji wczesnoszkolnej.
- Prawa i obowiązki nauczyciela w przedszkolu.
- Realizacja nowej podstawy programowej w przedszkolu.
- Skuteczne przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania (minimum 3 h)
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- Laboratorium w przedszkolu - mały badacz (minimum 3 h)
- Jak zrozumieć trudne dziecko w edukacji wczesnoszkolnej (minimum 3 h)
- Metody wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w wieku przedszkolnym (minimum 3 h)
- Nauczyciel efektywny w przedszkolu (minimum 3 h)
- ABC współpracy z rodzicami w przedszkolu (minimum 3 h)
- Metody i techniki rozwijające twórcze myślenie
- Gry dydaktyczne w przedszkolu (minimum 3 h)
WSPARCIE W ZAKRESIE EDUKACJI UCZNIA ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
- Doradztwo zawodowe w edukacji ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.
- Organizacja zajęć rewalidacji indywidualnej w szkołach.
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
- Tworzenie interaktywnych aplikacji wspomagających edukację ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia.
- Współpraca z rodzicami ucznia z niepełnosprawnością.
- Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole (minimum 3 h)
- Organizacja kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży ze SPE
KSZTAŁCENIE
- Kształcenie kompetencji kluczowych - planowanie pracy na lekcji i analiza efektywności.
- Ocenianie kształtujące w praktyce - jak przeprowadzić lekcję?
- Planowanie pracy dydaktycznej szkoły z uwzględnieniem aktualnej klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, ramowych programów oraz podstawy programowej kształcenia zawodowego.
- Edukacja morska na lekcjach różnych przedmiotów - wdrażanie Pomorskiego Programu Edukacji Morskiej
WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA
- Jak nauczać uczniów uczenia się?
- Jak nie stracić motywacji do pracy - stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela.
- Nowe podejście do nauczania słownictwa angielskiego. Praca z korpusem danych.
- Kreatywność nauczyciela jako element skutecznego procesu dydaktycznego i wychowawczego.
- Praca metodą projektową z wykorzystaniem nowoczesnych technologii WebQuest.
- Praca z uczniem zdolnym na lekcji i poza klasą.
- Rola refleksji w pracy nauczyciela.
- Rozpoznawanie uzdolnień zawodowych - jak pomóc uczniom w wyborze dalszej edukacji.
- Wstęp do neurodydaktyki - rola mózgu w uczeniu.
- Psychologia pozytywna w pracy nauczyciela.
- Rozwój zawodowy nauczyciela: prowadzenie badań edukacyjnych Action Research.
- Opiekun stażu nauczyciela w pierwszym roku pracy: wyzwania i rozwiązania.
WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ
- Praca metodą projektową – aktywizacja uczniów za pomocą nowoczesnych technologii (WebQUest)
- Interaktywne metody nauczania przedmiotów zawodowych i ogólnokształcących.
- Jak zgodnie z prawem wykorzystywać bezpłatne zasoby Internetu w edukacji.
- Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej na zajęciach edukacyjnych.
- Tworzenie interaktywnych aplikacji edukacyjnych na tablicę, tablet, komputer.
- Tworzenie testów, sprawdzianów online .
- Wykorzystanie bezpłatnego pakietu narzędzi Google do tworzenia ankiet, publikacji, dokumentów online.
KSZTAŁCENIE I DORADZTWO ZAWODOWE
- TIK w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych.
- Fundusze lokalne jako forma wsparcia edukacji ogólnej i zawodowej. Nawiązywanie współpracy z lokalnymi podmiotami
- Wybrane zagadnienia prawa i BHP w szkole zawodowej
- Praktyczne metody aktywizujące na lekcjach przedmiotów zawodowych
- Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych
- Planowanie pracy dydaktycznej szkoły z uwzględnieniem aktualnej klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, ramowych programów oraz podstawy programowej kształcenia zawodowego
- Wdrażanie reformy kształcenia zawodowego.
WSPARCIE DYREKTORA W ZAKRESIE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA SZKOŁĄ/PLACÓWKĄ
- Odpowiedzialność prawna ucznia i rodzica.
- Rada pedagogiczna jako zespół - metody i formy współpracy.
- Organizacja kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży ze SPE.
- Wdrażanie reformy kształcenia zawodowego.
- Języki mniejszości narodowych w szkołach. Uczeń obcojęzyczny.
- Google jako narzędzie usprawniające pracę szkoły (poczta, kalendarz, ankiety, udostępnianie dokumentów).
- Prawne aspekty organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w szkole (dyscyplina, bhp).
- Statut szkoły - co i jak znowelizować?
- Zarządzanie zespołem projektowym w szkole.
- Fundusze lokalne jako forma wsparcia edukacji ogólnej i zawodowej
- Wybrane zagadnienia prawa i BHP w szkole zawodowej
JAKOŚĆ W SZKOLE
- Analiza wyników egzaminów zawodowych - wykorzystanie do doskonalenia pracy szkoły.
- Analiza efektywności kształcenia kompetencji kluczowych na lekcji.
- Diagnoza osiągnięć uczniów - planowanie, organizacja, narzędzia, wykorzystanie do doskonalenia pracy na lekcji.
- Innowacje pedagogiczne sposobem na wszechstronny rozwój uczniów.
- Statystyka w mikroskali, czyli jak wykorzystać analizę wyników egzaminów do doskonalenia pracy z uczniem
- Sposoby upowszechniania efektów (rezultatów, produktów) projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i placówkach oświatowych z wykorzystaniem środków unijnych.
- Wykorzystanie wyników badań i ewaluacji wewnętrznej w bieżącej pracy szkoły - poprawa warsztatu pracy nauczyciela.
- Metody i narzędzia kreowania wizerunku szkoły i placówki.