RADY PEDAGOGICZNE - OFERTA 2017/2018

 

Oferta rad pedagogicznych, przygotowana przez ODN w Słupsku powstała w oparciu o  wnioski i rekomendacje wynikające ze sprawowanego nadzoru przez Pomorskiego Kuratora Oświaty w r. szk. 2017/2018, a także szczegółową analizę ankiet ewaluacyjnych ze szkoleń. Uwzględnia ona również kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018:

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
  2. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.
  3. Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych.
  4. Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek.
  5. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.
  6. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  • Zgłoszenia na szkolenie rady pedagogicznej prosimy nadsyłać najpóźniej miesiąc przed planowanym terminem formy doskonalenia. 
  • Formularz zgłoszenia prosimy przesyłać faksem: 59 84 23 567, bądź e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Formularz zgłoszenia na radę pedagogiczną:  do pobrania plik WORDikona word 
  • Rada pedagogiczna może trwać 2-4 godziny dydaktyczne i uzależnione jest to od tematu szkolenia i liczby uczestników.
  • Odpłatność: 120 zł za 1 godzinę dydaktyczną. 

 linia1

Oferta szkoleniowa dla rad pedagogicznych

OPIEKA, WYCHOWANIE, PROFILAKTYKA

  1. Dziecko z rodziny dysfunkcjonalnej w przedszkolu i szkole.
  2. Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.
  3. Sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów (sztuka mediacji).
  4. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie. Zagrożenia związane z rozwojem nowoczesnych technologii. Charakterystyka zjawiska, profilaktyka, edukacja.
  5. Efektywne lekcje wychowawcze.
  6. Zażywanie środków psychoaktywnych przez dzieci i młodzież ? strategie zaradcze.
  7. Predyspozycje a umiejętności nauczyciela w procesie dydaktyczno-wychowawczym .
  8. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych ? skuteczne metody działań wychowawczych w szkole.
  9. Umiejętności interpersonalne nauczyciela w pracy z rodzicami.
  10. Umiejętności interpersonalne nauczyciela w pracy z uczniami.
  11. Psychologiczno-socjologiczne aspekty cyberprzemocy.
  12. Uzależnienia behawioralne a społeczne funkcjonowanie uczniów.
  13. Indywidualne style komunikowania podstawą pozytywnej komunikacji z młodzieżą.
  14. Praca z uczniem niedostosowanym społecznie.
  15. Kształtowanie postaw ? przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.

EDUKACJA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA

  1. Matematyka na wesoło ? zabawy matematyczne. 
  2. Moje dziecko uczy się języka obcego ? najczęściej zadawane pytania.
  3. Nowa podstawa programowa - planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej na I etapie edukacyjnym.
  4. Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej w edukacji wczesnoszkolnej.
  5. Prawa i obowiązki nauczyciela w przedszkolu.
  6. Realizacja nowej podstawy programowej w przedszkolu.
  7. Słuchanie muzyki klasycznej z dziećmi.
  8. Uczymy się czytać poprzez zabawę.
  9. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
  10. Wspieranie rozwoju dziecka w kształtowaniu kompetencji kluczowych na I etapie edukacyjnym.

WSPARCIE W ZAKRESIE EDUKACJI UCZNIA ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

  1. Dziecko z alkoholowym zespołem płodowym (FAS) ? w domu i w szkole.
  2. Doradztwo zawodowe w edukacji ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  3. Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.
  4. Organizacja zajęć rewalidacji indywidualnej w szkołach.
  5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole.
  6. Tworzenie interaktywnych aplikacji wspomagających edukację ucznia ze specjalnymi  potrzebami edukacyjnymi.
  7. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
  8. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia.

KSZTAŁCENIE

  1. Kształcenie kompetencji kluczowych ? planowanie pracy na lekcji i analiza efektywności.
  2. Ocenianie kształtujące w praktyce ? jak przeprowadzić lekcję? 
  3. Planowanie pracy dydaktycznej szkoły z uwzględnieniem aktualnej klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, ramowych programów oraz podstawy programowej kształcenia zawodowego.
  4. Wykorzystanie wyników badań i ewaluacji wewnętrznej bieżącej pracy szkoły.

WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA

  1. Jak nauczać uczniów uczenia się?
  2. Jak nie stracić motywacji do pracy ? stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela.
  3. Jak rozwijać potencjał ucznia wykorzystując kompetencje coachingowe nauczycieli.
  4. Języki obce a nauczanie indywidualne (one-on-one teaching).
  5. Kreatywność nauczyciela jako element skutecznego procesu dydaktycznego i wychowawczego.
  6. Praca metodą projektową z wykorzystaniem nowoczesnych technologii WebQuest.
  7. Praca z uczniem zdolnym na lekcji i poza klasą.
  8. Rola refleksji w pracy nauczyciela.
  9. Rozpoznawanie uzdolnień zawodowych ? jak pomóc uczniom w wyborze dalszej edukacji.
  10. Wstęp do neurodydaktyki ? rola mózgu w uczeniu.

WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ

  1. Aktywizacja uczniów za pomocą nowoczesnych technologii - Praca metodą WebQuest.
  2. Interaktywne metody nauczania przedmiotów zawodowych i ogólnokształcących. 
  3. Jak zgodnie z prawem wykorzystywać bezpłatne zasoby Internetu w edukacji.
  4. Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej na zajęciach edukacyjnych.
  5. Tworzenie interaktywnych aplikacji edukacyjnych na tablicę, tablet, komputer.
  6. Tworzenie testów, sprawdzianów online .
  7. Wykorzystanie bezpłatnego pakietu narzędzi Google do tworzenia ankiet, publikacji  dokumentów online.

WSPARCIE DYREKTORA W ZAKRESIE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA SZKOŁĄ/PLACÓWKĄ

  1. Odpowiedzialność prawna ucznia i rodzica.
  2. Rada pedagogiczna jako zespół ? metody i formy współpracy.
  3. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży ze SPE.
  4. Wdrażanie reformy kształcenia zawodowego.
  5. Języki mniejszości narodowych w szkołach. Uczeń obcojęzyczny.
  6. Google jako narzędzie usprawniające pracę szkoły (poczta, kalendarz, ankiety, udostępnianie dokumentów).
  7. Prawne aspekty organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w szkole (dyscyplina, bhp).
  8. Statut szkoły ? co i jak znowelizować?
  9. Zarządzanie zespołem projektowym w szkole.

JAKOŚĆ W SZKOLE

  1. Analiza wyników egzaminów zawodowych ? wykorzystanie do doskonalenia pracy szkoły.
  2. Analiza efektywności kształcenia kompetencji kluczowych na lekcji.
  3. Diagnoza osiągnięć uczniów ? planowanie, organizacja, narzędzia, wykorzystanie do doskonalenia pracy na lekcji.
  4. Innowacje pedagogiczne sposobem na wszechstronny rozwój uczniów.
  5. Statystyka w mikroskali, czyli jak wykorzystać analizę wyników egzaminów do doskonalenia pracy z uczniem.
  6. Sposoby upowszechniania efektów (rezultatów, produktów) projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i placówkach oświatowych z wykorzystaniem środków unijnych.
  7. Wykorzystanie wyników badań i ewaluacji wewnętrznej w bieżącej pracy szkoły ? poprawa warsztatu pracy nauczyciela. 
  8. Metody i narzędzia kreowania wizerunku szkoły i placówki. 

Odwiedza nas 299 gości oraz 0 użytkowników.

Powered by JS Network Solutions