cooltext292718373210346

 

Oferta rad pedagogicznych, przygotowana przez ODN w Słupsku powstała w oparciu o  wnioski i rekomendacje wynikające ze sprawowanego nadzoru przez Pomorskiego Kuratora Oświaty w r. szk. 2017/2018, a także szczegółową analizę ankiet ewaluacyjnych ze szkoleń. Uwzględnia ona również kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019:

  1. 100 rocznica odzyskania niepodległości – wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów.
  2. Wdrażanie nowej postawy programowej kształcenia ogólnego. Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
  3. Kształcenie zawodowe oparte na ścisłej współpracy z pracodawcami. Rozwój doradztwa zawodowego.
  4. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci. 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  • Zgłoszenia na szkolenie rady pedagogicznej prosimy nadsyłać najpóźniej miesiąc przed planowanym terminem formy doskonalenia. 
  • Formularz zgłoszenia prosimy przesyłać faksem: 59 84 23 567, bądź e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Formularz zgłoszenia na radę pedagogiczną:  do pobrania plik WORDikona word 
  • Rada pedagogiczna może trwać 2-4 godziny dydaktyczne i uzależnione jest to od tematu szkolenia i liczby uczestników.
  • Odpłatność: 120 zł za 1 godzinę dydaktyczną. 

 

 linia czerwona1

 

 

Oferta szkoleniowa dla rad pedagogicznych

OPIEKA, WYCHOWANIE, PROFILAKTYKA

  1. Praca z dzieckiem z rodziny dysfunkcjonalnej w przedszkolu i szkole. 
  2. Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.
  3. Sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów. Sztuka mediacji.
  4. Efektywne lekcje wychowawcze.
  5. Zażywanie środków psychoaktywnych przez dzieci i młodzież. Strategie zaradcze.
  6. Predyspozycje a umiejętności nauczyciela w procesie dydaktyczno-wychowawczym .
  7. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych - skuteczne metody działań wychowawczych w szkole.
  8. Umiejętności interpersonalne nauczyciela w pracy z rodzicami.
  9. Umiejętności interpersonalne nauczyciela w pracy z uczniami.
  10. Psychologiczno-socjologiczne aspekty cyberprzemocy. Patostreamy.
  11. Praca z uczniem niedostosowanym społecznie.
  12. Kształtowanie postaw - przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.
  13. Efektywna współpraca z rodzicami.

linia czerwona1

EDUKACJA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA

  1. Trening kreatywności dla nauczycieli przedszkoli. (minimum 3 h)
  2. Moje dziecko uczy się języka obcego - najczęściej zadawane pytania.
  3. Nowa podstawa programowa - planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej na I etapie edukacyjnym.
  4. Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej w edukacji wczesnoszkolnej.
  5. Prawa i obowiązki nauczyciela w przedszkolu.
  6. Realizacja nowej podstawy programowej w przedszkolu.
  7. Skuteczne przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania (minimum 3 h)
  8. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
  9. Laboratorium w przedszkolu - mały badacz (minimum 3 h)
  10. Jak zrozumieć trudne dziecko w edukacji wczesnoszkolnej (minimum 3 h)
  11. Metody wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w wieku przedszkolnym (minimum 3 h)
  12. Nauczyciel efektywny w przedszkolu (minimum 3 h)
  13. ABC współpracy z rodzicami w przedszkolu (minimum 3 h)
  14. Metody i techniki rozwijające twórcze myślenie
  15. Gry dydaktyczne w przedszkolu (minimum 3 h)

linia czerwona1

WSPARCIE W ZAKRESIE EDUKACJI UCZNIA ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

  1. Doradztwo zawodowe w edukacji ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 
  2. Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. 
  3. Organizacja zajęć rewalidacji indywidualnej w szkołach. 
  4. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
  5. Tworzenie interaktywnych aplikacji wspomagających edukację ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  6. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
  7. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia.
  8. Współpraca z rodzicami ucznia z niepełnosprawnością.
  9. Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole (minimum 3 h)
  10. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży ze SPE

 

linia czerwona1

KSZTAŁCENIE

  1. Kształcenie kompetencji kluczowych - planowanie pracy na lekcji i analiza efektywności.
  2. Ocenianie kształtujące w praktyce - jak przeprowadzić lekcję?
  3. Planowanie pracy dydaktycznej szkoły z uwzględnieniem aktualnej klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, ramowych programów oraz podstawy programowej kształcenia zawodowego.
  4. Edukacja morska na lekcjach różnych przedmiotów - wdrażanie Pomorskiego Programu Edukacji Morskiej 

 

linia czerwona1

WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA

  1. Jak nauczać uczniów uczenia się?
  2. Jak nie stracić motywacji do pracy - stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela.
  3. Jak rozwijać potencjał ucznia wykorzystując kompetencje coachingowe nauczycieli.
  4. Nowe podejście do nauczania słownictwa angielskiego. Praca z korpusem danych.
  5. Kreatywność nauczyciela jako element skutecznego procesu dydaktycznego i wychowawczego.
  6. Praca metodą projektową z wykorzystaniem nowoczesnych technologii WebQuest.
  7. Praca z uczniem zdolnym na lekcji i poza klasą.
  8. Rola refleksji w pracy nauczyciela.
  9. Rozpoznawanie uzdolnień zawodowych - jak pomóc uczniom w wyborze dalszej edukacji.
  10. Wstęp do neurodydaktyki - rola mózgu w uczeniu.
  11. Psychologia pozytywna w pracy nauczyciela.
  12. Rozwój zawodowy nauczyciela: prowadzenie badań edukacyjnych Action Research.
  13. Opiekun stażu nauczyciela w pierwszym roku pracy: wyzwania i rozwiązania. 

 

linia czerwona1

WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ

  1. Praca metodą projektową – aktywizacja uczniów za pomocą nowoczesnych technologii (WebQUest)
  2. Interaktywne metody nauczania przedmiotów zawodowych i ogólnokształcących.
  3. Jak zgodnie z prawem wykorzystywać bezpłatne zasoby Internetu w edukacji.
  4. Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej na zajęciach edukacyjnych.
  5. Tworzenie interaktywnych aplikacji edukacyjnych na tablicę, tablet, komputer. 
  6. Tworzenie testów, sprawdzianów online .
  7. Wykorzystanie bezpłatnego pakietu narzędzi Google do tworzenia ankiet, publikacji, dokumentów online.

 

linia czerwona1

KSZTAŁCENIE I DORADZTWO ZAWODOWE

  1. TIK w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych.
  2. Fundusze lokalne jako forma wsparcia edukacji ogólnej i zawodowej. Nawiązywanie współpracy z lokalnymi podmiotami 
  3. Wybrane zagadnienia prawa i BHP w szkole zawodowej 
  4. Praktyczne metody aktywizujące na lekcjach przedmiotów zawodowych 
  5. Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych 
  6. Planowanie pracy dydaktycznej szkoły z uwzględnieniem aktualnej klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, ramowych programów oraz podstawy programowej kształcenia zawodowego
  7. Wdrażanie reformy kształcenia zawodowego.

 

linia czerwona1

WSPARCIE DYREKTORA W ZAKRESIE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA SZKOŁĄ/PLACÓWKĄ

  1. Odpowiedzialność prawna ucznia i rodzica.
  2. Rada pedagogiczna jako zespół - metody i formy współpracy.
  3. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży ze SPE.
  4. Wdrażanie reformy kształcenia zawodowego.
  5. Języki mniejszości narodowych w szkołach. Uczeń obcojęzyczny.
  6. Google jako narzędzie usprawniające pracę szkoły (poczta, kalendarz, ankiety, udostępnianie dokumentów).
  7. Prawne aspekty organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w szkole (dyscyplina, bhp).
  8. Statut szkoły - co i jak znowelizować?
  9. Zarządzanie zespołem projektowym w szkole.
  10. Fundusze lokalne jako forma wsparcia edukacji ogólnej i zawodowej
  11. Wybrane zagadnienia prawa i BHP w szkole zawodowej 

 

linia czerwona1

JAKOŚĆ W SZKOLE

  1. Analiza wyników egzaminów zawodowych - wykorzystanie do doskonalenia pracy szkoły.
  2. Analiza efektywności kształcenia kompetencji kluczowych na lekcji.
  3. Diagnoza osiągnięć uczniów - planowanie, organizacja, narzędzia, wykorzystanie do doskonalenia pracy na lekcji.
  4. Innowacje pedagogiczne sposobem na wszechstronny rozwój uczniów.
  5. Statystyka w mikroskali, czyli jak wykorzystać analizę wyników egzaminów do doskonalenia pracy z uczniem
  6. Sposoby upowszechniania efektów (rezultatów, produktów) projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i placówkach oświatowych z wykorzystaniem środków unijnych. 
  7. Wykorzystanie wyników badań i ewaluacji wewnętrznej w bieżącej pracy szkoły - poprawa warsztatu pracy nauczyciela.
  8. Metody i narzędzia kreowania wizerunku szkoły i placówki.

Odwiedza nas 295 gości oraz 0 użytkowników.

Powered by JS Network Solutions