Komunikacja i wspomaganie AAC

ic large w900h600q100 aac

Termin spotkania: 6 października 2018 - 10 listopad 2018
zmiana terminu: 2,15-16,30 marca 2019 r.

Adresat: nauczyciele klas młodszych szkół podstawowych ogólnodostępnych, integracyjnych pracujący z uczniem niemówiącym lub z dużymi zaburzeniami mowy

Miejsce realizacji: sala dydaktyczna nr 29 ODN Słupsk, ul. Bałtycka 29

Forma:

Warsztaty

Status:

zamknięty

Czas trwania:

34 godz. dydaktycznych

Adresaci:

nauczyciele klas młodszych szkół podstawowych ogólnodostępnych, integracyjnych pracujący z uczniem niemówiącym lub z dużymi zaburzeniami mowy

Cena:

255 zł

O szkoleniu:

Część I - 8 godz. 

  • Komunikacja – mowa- język  w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju dziecka.
  • Pozajęzykowe aspekty porozumiewania się - kod  językowy , parajęzykowy i niejęzykowy.
  • Czym są  alternatywne i wspomagające metody komunikacji?  
  • Charakterystyka  grup użytkowników AAC.
  • Najczęściej  wykorzystywane w Polsce  systemy symboli i gestów – charakterystyka porównawcza systemu: Piktogram, Bliss, PCS, MAKATON.
  • Pomoce i techniki wspierające komunikację z dzieckiem niemówiącym lub  z zaburzoną komunikacją – ogólna charakterystyka
  • Konstruowanie  narzędzia do wstępnej diagnozy dziecka z trudnościami w komunikacji /niemówiącego – PROFIL KOMUNIKACYJNY

Część II - 16 godz. 

  • Dokonanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących wg. narzędzia „Sprawdź, jak się porozumiewam” dr Magdaleny Grycman.
  • Zastosowanie klucza do karty oceny w zakresie: przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji.
  • Zastosowanie przykładowych celów oddziaływań AAC dla poszczególnych poziomów porozumiewania się użytkowników AAC.
  • Propozycje oddziaływań terapeutycznych na przykładach materiałów video.
  • Zastosowanie wykresu profilu efektywności porozumiewania się dla dzieci niemówiących.
  • Zasady i metody stosowane w nauczaniu AAC.
  • Wspieranie nauki tworzenia wypowiedzi składających się z kilku znaków.
  • Rola partnera w nabywaniu kompetencji komunikacyjnych
  • Kreowanie sytuacji komunikacyjnych przy wykorzystaniu pomocy opartych na niskiej technologii.

Część III - 10 godz. 

  • Tworzenie prezentacji o użytkowniku.
  • Tworzenie aplikacji komputerowych z wykorzystaniem zdjęć z najbliższego otoczenia.
  • Wykorzystanie programów komputerowych: Happenings, Sym Word, Boardmaker& Speaking Dynamically Pro.
  • Umożliwienie użytkownikom AAC użycie głosu za pomocą urządzeń emitujących wypowiedzi (komunikatory).
  • Umożliwienie uczniom z niepełnosprawnością ruchową obsługę komputera za pomocą specjalistycznych peryferii.
  • Wykorzystanie przykładowych programów komputerowych.

Miejsce szkolenia:

sala dydaktyczna nr 29 ODN Słupsk, ul. Bałtycka 29

Termin część I: 6 października 2018; zm. na 2 marca 2019; godz. 09:00 - 15:00 

Termin część II:

20 października 2018;zm.15 marca 2019; godz. 14:00 - 20:00 

21 października 2018;zm. 16 marca 2019; godz. 09:00 - 15:00

 Termin część III: 10 listopada 2018; zm. 30 marca 2019; godz. 09:00 - 16:30  

Koordynator formy:

Władysława Hanuszewicz - konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi młodszymi i uczniami niepełnosprawnymi i z zaburzeniami rozwoju

tel. (59) 84 23 567 wew.42

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Organizacja:

Maksymalna liczba uczestników: 20 osób.

O zakwalifikowaniu się na daną formę i szczegółach organizacyjnych poinformujemy Państwa pocztą e-mail.

UWAGA: Dane na zaświadczeniu generowane są na podstawie formularza zgłoszeń.

Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo podane przez uczestnika informacje dotyczące danych osobowych.

W celu potwierdzenia swojego uczestnictwa w warsztatach proszę uzupełnić formularz poniżej

FORMULARZ REJESTRACYJNY: 

Odwiedza nas 82 gości oraz 0 użytkowników.

Joomla Social Extensions