XXV Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej
XXV Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej pn. „Znaczenie diagnostyki edukacyjnej dla procesu kształcenia” odbyła się w Krakowie w dniach 19-21 września 2019 roku. Organizowali ją: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie oraz Uniwersytet Jagielloński. Uczestnikami konferencji byli nauczyciele akademiccy, przedstawiciele Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych, konsultanci ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz nauczyciele pracujący w szkołach podstawowych, ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych. Podczas konferencji dużą uwagę poświęcono diagnostyce z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.
Tematyka konferencji obejmowała następujące obszary:
I. Diagnozy edukacyjne w procesie kształcenia (Diagnozowanie edukacyjne w przedmiotach szkolnych, Diagnozy edukacyjne a egzaminy zewnętrzne).
II. Diagnozowanie motywacji do uczenia się i nauczania (Znaczenie motywacji do uczenia się w procesie kształcenia, Egzaminy zewnętrzne a motywacja do uczenia się uczniów i nauczycieli).
III. Metodologia diagnostyki edukacyjnej (Teoretyczne podstawy badań diagnostycznych, Metody diagnostyczne w pracy nauczycieli)
IV. Diagnozy edukacyjne na świecie (Nowe idee i metody w światowej diagnostyce edukacyjnej, Międzynarodowe badania osiągnięć szkolnych: metodologia, wyniki, znaczenie dla polskiego systemu edukacji).
Przewodniczącym komitetu naukowego był prof. dr hab. B. Niemierko - autorytet w dziedzinie pomiaru edukacyjnego, autor ponad 100 publikacji z tego zakresu.
Osoby zainteresowane tematyką diagnostyki edukacyjnej mogą zapoznać się z treścią przedstawianych referatów plenarnych i referatów wygłaszanych w sekcjach w publikacji pokonferencyjnej: „Znaczenie diagnostyki edukacyjnej dla procesu kształcenia”.